De jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Salemink - WaarBenJij.nu De jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Salemink - WaarBenJij.nu

De jungle!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Fa waka!

afgelopen woensdag vond hier een volksverhuizing plaats. Het appartement was helemaal volgeboekt, ons werd gevraagd bij elkaar te slapen. Margo en Esther kwamen dus een nachtje bij mij en Lotte logeren! Nadat we de hele boel over verhuist hadden, wat nog een hele klus was, gingen we 's avonds bbqen met de taxichauffeur en zijn vriend. Ze lieten alleen 'even' op zich wachten. De bbq daarentegen was wel lekker (:

Donderdag gingen we weer kickboksen, het is echt superleuk! We misten het sporten allemaal wel een beetje en met een sportschool om de deur moet je stiekem wel. Dinsdag gingen we voor het eerst, wat was dat zwaar! We hadden enorm veel spierpijn waar de instructeur toch wel een beetje om moest lachen! Donderdag kregen we voor het eerst ook handschoenen aan en mochten we ook echt slaan en trappen tegen zo'n stootkussen!

Vrijdag had ik een teamuitje van de KCS. We vertrokken 's ochtends vroeg met de bus richting Wakoeri. Het was een erg mooi natuurgebied en een klein 'meertje'. Het water is net zoals in de colakreek zwart, erg grappig om te zien, het lijkt heel vies, maar dat is het niet. Het was een heel andere teambuilding dan in Nederland en het 'chillen' hoorde er ook bij! Lotte en ik hebben onze hangmat maar eens uitgeprobeerd, het ligt heerlijk! (:

Dit weekend was het dan zover, eindelijk naar de jungle, onze eerste trip dus het was even afwachten! We werden opgehaald met de bus door onze gids Sergio, een erg positieve en blije rastaman! We dachten met 8 te gaan, maar uiteindelijk gingen we met 18, het was wel supergezellig! We gingen eerst naar berg en dal om daar door de jungle te tokkelen! Het was echt supergaaf, ik had aan het begin wel last van hoogtevrees maar Sergio zei: 'behoudt de hoogte en laat je vrees vallen'. Dit probeerde ik dan maar en het was echt supergaaf. De langste baan was 210 meter en je ging over de Surinamerivier, supercool! Na berg en dal gingen we nog kajakken op de Surinamerivier, de heenweg was superzwaar we gingen stroomopwaarts. Terug daarentegen ging veel sneller, binnen 10 minuten waren we weer bij de rest.

Nadat we ons even snel hadden omgekleed vertrokken we richting de stuwdam en vervolgens naar Brownsberg. Daar aangekomen liet Sergio ons zien waar we zaten, supermooi uitzicht. We konden in een hutje slapen, dit wilde ik alleen niet. We zijn niet voor niets in de jungle natuurlijk! Met een paar andere meiden hadden we bomen gezocht om onze hangmatten op te hangen. Gelukkig waren er andere meiden om ons te helpen, ik had namelijk geen idee hoe ik mn hangmat op moest hangen.

's Avonds kregen we een heerlijk avondmaal gekookt door onze kok Audrey. Met volle maag konden beginnen aan onze avondwandeling door de jungle. Het was supermooi, je hoort echt veel geluiden om je heen. Na de avondwandeling heb ik samen met Michelle (en gezelschap van iris) baka bana gemaakt, erg lekker (: Na een boel gezelligheid was het toch tijd om te gaan slapen in onze hangmatten. Het was erg koud 's nachts en de brulapen gaven ons een mooi concert. Het was wel supergaaf om in je hangmatje in de jungle te liggen met uitzicht op de sterren en 's ochtends de zon zien opkomen!

De volgende dag stonden we vroeg op en kregen we een heerlijk ontbijt. We gingen een tocht lopen door de jungle richting de leo en irene val. Het was af en toe een best pittige tocht, met alle boomwortels en gladde stukken. De stop bij de watervallen was wel heel fijn, lekker door het water gelopen voor een korte pauze. De terugweg was nog wel een zware klim, want waar je de hele tijd hebt gedaald moet je helaas ook weer omhoog! Het was wel supermooie natuur en we hebben zelfs nog apen gezien, superleuk! (:

Helaas was na een lekkere lunch de trip alweer voorbij en moesten we weer terug. Maar het was een superweekend waarbij we onvergetelijke dingen hebben meegemaakt en gezien en gezellige mensen hebben ontmoet!

Brasa!

• 10 Maart 2014 - 19:52

Henk:

wat is er toch met die taxichauffeur, met hem naar disco, bbq bij hem, ....... Jullie hebben toch een fiets.
    Foto's bij het verslag, nou ik weet wel wie het bruinst is.
    Normaal zijn jullie in Nederland na het weekend uitgevloerd als jullie maandag les moeten geven. Hier lijkt het wel of jullie op de stage bijkomen van het weekend.
    'k Ben toch ook wel een beetje benieuwd naar het lesgeven, de leerlingen, de juffen en zijn er uberhaupt wel meesters. Want daar gingen jullie toch voor??