Welkom in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Salemink - WaarBenJij.nu Welkom in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Salemink - WaarBenJij.nu

Welkom in Suriname

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Daar zit ik dan, in het zonnige Suriname mijn eerste reisverslag te typen achter mijn laptopje. Ik heb het gevoel dat het al heel erg laat is, maar het is hier nog maar half 9. Het tijdsverschil is nog wel even wennen!

Gisteren zijn we rond een uur of twee Nederlandse tijd veilig geland in Suriname. Het afscheid nemen was toch wel moeilijk, nadat iedereen een dikke knuffel heeft gehad, was het toch echt tijd om in te checken. Voor drie maanden vertrekken voor een stage en een reis waar ik van droomde! 10 uur vliegen was wel erg lang, we hadden nog een vertraging, dus toen we eenmaal het vliegtuig uitstapten was iedereen redelijk gaar. De temperatuurverschillen waren meteen duidelijk, de lange broeken en vesten waren hier wel overbodig! Na enige tijd wachten op onze koffers stonden onze taxi's al klaar voor vertrek!

We werden heel goed ontvangen bij ons appartement, een korte uitleg en een simkaart gekregen, want we wilden wel graag slapen. Eerst moesten de klamboes nog opgehangen worden, wat een werk! Zeker met die hitte was dat wel even wennen. Uiteindelijk ging ik rond twee uur Surinaamse tijd slapen. Ik was vandaag alleen al om zeven uur klaarwakker. Aan het tijdsverschil zal ik dus nog wel even moeten wennen!

We begonnen vandaag met een zoektocht naar ontbijt en de bank. Gelukkig waren die na een wandeling snel gevonden. De rest van de dag hebben we rustig aangedaan. Het weer is hier best gek, het ene moment schijnt de zon volop en daarna komt de regen met bakken uit de lucht vallen. Het is wel heel relaxt hier, niemand heeft haast en mensen hebben het niet zo nauw met de tijd. 10 minuten kan ook een uur zijn en 'ik kom er zo aan', betekent in mijn hoofd ben ik onderweg. Heel gek, maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen deze tijd!

Onze eerste dag in Suriname hebben we net gevierd met een heerlijk etentje, het is hier echt goedkoop, dus dat maakt het uit eten gaan wel leuk! Nog een filmpje kijken en dan is de eerste dag alweer voorbij! Morgen gaan we ons maar eens melden bij de vreemdelingendienst en woensdag gaan Lotte en ik kennis maken op de stageschool, erg spannend!

Liefs Esther

  • 10 Februari 2014 - 06:23

    Wendy:

    Leuk om te lezen en dat 'luie' van de mensen went gelukkig vrij snel! veel plezier lieverd!

  • 11 Februari 2014 - 15:15

    Oma,:

    Lieve Esther,

    Fijn te lezen dat je goed bent aan gekomen in het zonnige Suriname en wat het weer betreft je wel even moet wennen aan het klimaat, denk ik.

    Nu gaat het allemaal beginnen met je stage. Ik hoop dat het je gaat lukken en een fijne tijd zult krijgen met je stage genootjes!

    Liefs Oma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Esther

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5122

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 27 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: